Главная Вопросы ГАИ
Новости Полезное
Авто-базар Закон
Новые авто Каталог предприятий
Автосалоны
Обучение ПДД Тест-драйв
RSS-новости RSS-вопросы ГАИ
   

Вопрос-ответ


Как правильно проехать перекресток с круговым движением?


Спрашивает Алексей
Вопрос #5588

Здравствуйте, Алексей!

Добрый день! Где можно ознакомится с правилами проезда по кольцу? Заранее благодарен.

г.Мариуполь



Отвечает

07.04.13
Здравствуйте, Алексей!
Правила проезда перекрестков, в том числе и тех, на которых организовано круговое движение указаны в разделе 10  и 16 (10.5 ;10.4ПДД)

16. ПРОЇЗД ПЕРЕХРЕСТЬ

16.1. Перехрестя, де черговість проїзду визначається сигналами світлофора чи регулювальника, вважається регульованим. На такому перехресті знаки пріоритету не діють.

У разі вимкнення світлофора або його роботи в режимі миготіння сигналу жовтого кольору та відсутності регулювальника перехрестя вважається нерегульованим і водії повинні керуватись правилами проїзду нерегульованих перехресть та установленими на перехресті знаками пріоритету.

16.2. На регульованих і нерегульованих перехрестях водій, повертаючи праворуч або ліворуч, повинен дати дорогу пішоходам, які переходять проїзну частину, на яку він повертає, а також велосипедистам, які рухаються прямо в попутному напрямку.

16.3. У разі необхідності надання переваги в русі транспортним засобам, які рухаються по перехрещуваній дорозі, водій повинен зупинити транспортний засіб перед дорожньою розміткою 1.12 (стоп-лінією) або 1.13, світлофором так, щоб бачити його сигнали, а якщо вони відсутні - перед краєм перехрещуваної проїзної частини, не створюючи перешкод для руху пішоходів.

16.4. Забороняється виїжджати на будь-яке перехрестя, у тому числі при сигналі світлофора, що дозволяє рух, якщо утворився затор, який змусить водія зупинитися на перехресті, що створить перешкоду для руху інших транспортних засобів і пішоходів.

Регульовані перехрестя

16.5. У разі подання сигналу регулювальником або ввімкнення сигналу світлофора, що дозволяє рух, водій зобов'язаний дати дорогу транспортним засобам, що завершують рух через перехрестя, а також пішоходам, які закінчують перехід.

16.6. Повертаючи ліворуч або розвертаючись при зеленому сигналі основного світлофора, водій нерейкового транспортного засобу зобов'язаний дати дорогу трамваю попутного напрямку, а також транспортним засобам, що рухаються в зустрічному напрямку прямо або повертають праворуч.

Цим правилом повинні керуватися між собою і водії трамваїв.

16.7. Якщо сигнал регулювальника або зелений сигнал світлофора дозволяють одночасно рух трамвая і нерейкових транспортних засобів, трамваю надається перевага незалежно від напрямку його руху.

16.8. Водій, який виїхав на перехрещення проїзних частин згідно із сигналом світлофора, що дозволяє рух, повинен виїхати у наміченому напрямку незалежно від сигналів світлофора на виїзді. Проте, якщо на перехрестях перед світлофорами на шляху руху водія є дорожня розмітка 1.12 (стоп-лінія) або дорожній знак 5.62, він повинен керуватися сигналами кожного світлофора.

16.9. Під час руху в напрямку стрілки, ввімкнутої в додатковій секції одночасно з жовтим або червоним сигналом світлофора, водій має дати дорогу транспортним засобам, що рухаються з інших напрямків.

Під час руху в напрямку стрілки зеленого кольору на таблиці, встановленій на рівні червоного сигналу світлофора із вертикальним розташуванням сигналів, водій повинен зайняти крайню праву (ліву) смугу руху та дати дорогу транспортним засобам і пішоходам, що рухаються з інших напрямків.

16.10. На перехресті, де рух регулюється світлофором з додатковою секцією, водій, який перебуває на смузі, з якої робиться поворот, повинен продовжувати рух у напрямку, що вказує стрілка, ввімкнута в додатковій секції, якщо його зупинка на заборонний сигнал світлофора створить перешкоди транспортним засобам, що рухаються за ним по тій самій смузі.

Нерегульовані перехрестя

16.11. На перехресті нерівнозначних доріг водій транспортного засобу, що рухається по другорядній дорозі, повинен дати дорогу транспортним засобам, які наближаються до даного перехрещення проїзних частин по головній дорозі, незалежно від напрямку їх подальшого руху.

16.12. На перехресті рівнозначних доріг водій нерейкового транспортного засобу зобов'язаний дати дорогу транспортним засобам, що наближаються праворуч.

Цим правилом повинні керуватися між собою і водії трамваїв.

На будь-якому нерегульованому перехресті трамвай, незалежно від напрямку його подальшого руху, має перевагу перед нерейковими транспортними засобами, що наближаються до нього по рівнозначній дорозі.

16.13. Перед поворотом ліворуч і розворотом водій нерейкового транспортного засобу зобов'язаний дати дорогу трамваю попутного напрямку, а також транспортним засобам, що рухаються по рівнозначній дорозі в зустрічному напрямку прямо чи праворуч.

Цим правилом повинні керуватися між собою і водії трамваїв.

16.14. Якщо головна дорога на перехресті змінює напрямок, водії транспортних засобів, які рухаються по ній, повинні керуватися між собою правилами проїзду перехресть рівнозначних доріг.

Цим правилом повинні керуватися між собою і водії, які рухаються по другорядних дорогах.

16.15. Якщо неможливо визначити наявність покриття на дорозі (темна пора доби, грязь, сніг тощо), а знаки пріоритету відсутні, водій повинен вважати, що перебуває на другорядній дорозі.

10. ПОЧАТОК РУХУ ТА ЗМІНА ЙОГО НАПРЯМКУ

10.4. Перед поворотом праворуч, ліворуч або розворотом водій має завчасно зайняти відповідне крайнє положення на проїзній частині, призначеній для руху в цьому напрямку, крім випадків, коли здійснюється поворот у разі в'їзду на перехрестя, де організовано круговий рух, напрямок руху визначено дорожніми знаками чи дорожньою розміткою або рух можливий лише в одному напрямку, встановленому конфігурацією проїзної частини, дорожніми знаками чи розміткою.

Водій, що виконує поворот ліворуч або розворот поза перехрестям з відповідного крайнього положення на проїзній частині даного напрямку, повинен дати дорогу зустрічним транспортним засобам, а при виконанні цих маневрів не з крайнього лівого положення на проїзній частині - і попутним транспортним засобам.

За наявності трамвайної колії посередині проїзної частини водій нерейкового транспортного засобу, що виконує поворот ліворуч або розворот поза перехрестям, повинен дати дорогу трамваю.

10.5. Поворот необхідно виконувати так, щоб при виїзді з перехрещення проїзних частин транспортний засіб не опинився на смузі зустрічного руху, а у разі повороту праворуч слід рухатися ближче до правого краю проїзної частини, крім випадку виїзду з перехрестя, де організовано круговий рух, де напрямок руху визначено дорожніми знаками чи дорожньою розміткою або де рух можливий лише в одному напрямку.

Обобщим прочитанное:
 
Правила проезда перекрестков, на которых организовано круговое движение
Правый поворот

Это самый простой маневр. Приближаясь к перекрестку с круговым движением, заблаговременно включите правый указатель поворота и перестройтесь в крайнюю правую полосу. После этого выясните, на главной или второстепенной дороге вы находитесь.

В первом случае убедитесь в том, что вас пропускают, и въезжайте на перекресток, сразу заняв на нем крайний правый ряд. Если же вы находитесь на второстепенной дороге, предоставьте сначала преимущество в проезде транспортным средствам, уже находящимся на перекрестке. Закончив маневр, выключите указатель правого поворота.

Движение прямо

Прямое движение вынудит вас проехать половину кольца, поэтому «устройтесь удобнее». Скажем, если дорога перед въездом на перекресток имеет три полосы движения в данном направлении, то займите среднюю из них. Только при наличии двух полос, выбор наиболее удобной зависит от конкретного пересечения дорог и текущей обстановки на проездной части. Если же перед круговым движением четыре полосы в данном направлении, то следует занять одну из центральных.

Перед въездом на перекресток, включите указатель левого поворота. Если вы имеете преимущество в движении, убедитесь, что вас пропускают, и въезжайте на кольцо. В ином случае пропустите автомобили, которые движутся по кольцу, а затем въезжайте.
Если дорога на кольце состоит из трех рядов, то оптимальным является выбор среднего.

Например, если Вы выедете на левую полосу, то придется сделать два лишних перестроения, которые в этом случае абсолютно не обязательны (сначала вы перестраиваетесь, чтобы занять эту полосу, потом – чтобы покинуть ее перед выездом с кольца). Относительно правой полосы, помните: если на ближайшем повороте направо водитель автомобиля из среднего ряда пожелает покинуть перекресток, то траектории ваших транспортных средств пересекутся. Преимущество здесь ваше, однако, такая ситуация лишний раз осложнит дорожную обстановку. Если проезжая часть на кольце состоит из двух рядов, выбирайте соответствующую полосу исходя из ситуации на дороге, а также требований дорожных знаков и разметки. Если имеется четыре ряда, занимайте один из центральных. При наличии более четырех полос опять же принимайте решение согласно текущей ситуации на дороге (однако перестраиваться в крайний правый и крайний левый ряды для движения прямо не стоит). На перекрестке двигайтесь по своему ряду с включенным указателем левого поворота, пока не наступит момент, когда ваш съезд с него будет следующим. Если вы собираетесь выезжать с кольца, сразу включайте указатель правого поворота после проезда последнего правого съезда, чтобы информировать других водителей о том, что на следующем повороте вы съезжаете с кольца. Одновременно занимайте правую полосу, если с той, на которой вы находитесь, поворот направо запрещен.

Левый поворот


Вам нужно будет преодолеть три четверти круга, оставив позади несколько съездов с перекрестка (то есть правых поворотов). Перед въездом на перекресток занимайте соответствующую полосу движения и включайте указатель левого поворота (невзирая на то, что после въезда на кольцо, вам придется некоторое время ехать в правом направлении). Если перед кольцом у дороги только один ряд для движения в данном направлении – занимайте на нем крайнее левое положение, при наличии двух или трех рядов – перестройтесь в левый ряд. Если же перед кольцом проезжая часть состоит из четырех или более полос – занимайте любую из двух крайних левых.

Откуда двигаться налево

Порядок движения на перекрестке опять же зависит от количества полос. Если имеется только одна полоса, двигайтесь с включенным указателем левого поворота, пока не минете все съезды с перекрестка до необходимого вам. Едва лишь проедете их, включайте указатель правого поворота и оставляйте кольцо. Если проезжая часть имеет на перекрестке две полосы движения, то начинать маневр нужно с левого ряда, а после первого или второго съезда (в зависимости от условий движения на этом перекрестке и текущей обстановки на дороге) следует занять правый ряд, своевременно включив указатель правого поворота. При условии изменения полосы после перестроения, выключите указатель правого поворота, чтобы у других водителей не создалось впечатление, что вы намереваетесь оставить кольцо на следующем съезде, и опять включите его после того, как проедете второй съезд.

Пресс-служба УГАИ ГУМВД Украины 

 

Вернуться в раздел

Отзывы

Оставьте свой отзыв

Дмитрий 10.04.2013 00:05
где написано про левый поворот. Первый раз вижу, что его нужно включать на кольце. Когда учился на права , включали только правый, при съезде с кольца.левый-при перестроении. Нас так учили.
 

Задайте Ваш вопрос

 

Категории вопросов

Все вопросы:
Вопросы по ПДД
Водительское удостоверение, категории
Юридические вопросы
Оформление ТС
Правонарушения, штрафы
Технический осмотр
Мототранспорт
Страхование
Общие вопросы
Часто задаваемые вопросы
Переоборудование ТС

Поиск по разделу


© Все права защищены. 2008-2020
Контакты | Реклама на сайте
При использовании материалов ссылка на Автомир Мариуполя обязательна. (Для интернет-изданий — гиперссылка).
????????? - ??????????? ????. ????????? ??????? Orphus